V lednu letošního roku byla zahájena stavba mostu, který bude propojovat břeh pražských Holešovic a Karlína přes ostrov Štvanice. Kompletní stavbu zajišťuje společnost Skanska. Realizaci veřejného osvětlení na nově vybudované lávce zajistí společnost Vegacom.

Popis zakázky
Lávka je navržena jako segmentový trámový most s parapetními nosníky o délce 299,4 metru. Délka boční rampy, která povede na ostrov Štvanice je dlouhá 84 metru. Stavba sestává z osmi polí a maximální rozpětí pole je 55,4 metru. Lávka bude založena bude hlubinně na velkoprůměrových vrtaných pilotách a počítá se také se zakládáním přímo v řece Vltavě. Krajní pole na holešovickém břehu bude pro případ povodní navrženo jako zdvižné. Nosná konstrukce v hlavním směru bude mít šířku 5 metrů, aby kapacitně vyhověla zvýšenému provozu chodců a cyklistů. Boční rampa je pak navržena v šířce 4 metry. Autorem návrhu lávky je architekt Petr Tej.

Osvětlení lávky
Pro společnost Skanska budeme zajišťovat osvětlení samotné lávky a přilehlého přechodu pro chodce na straně Holešovic ve výši 7,17 milionu korun českých. Osvětlení lávky bude integrováno do zábradlí lávky v celé jeho délce (viz obrázek níže). Osvětlení dodáváme včetně inteligentního řízení stmívání. Zajímavostí je, že osvětlení je instalováno, tak aby osvětlovalo účinně pouze pochozí plochu a nedocházelo k nežádoucímu světelnému smogu.
Nyní je zpracována realizační projektová dokumentace, objednaný materiál a samotná realizace montáže osvětlení začne v průběhu měsíce září. Realizace bude probíhat pod taktovkou zkušeného stavbyvedoucího Stanislava Příhody. Dne 13.7. 2022 proběhlo představení kompletního vzorového segmentu investorovi, kterým je Hlavní město Praha.
